II SPOTKANIE NA GRAN CANARII31 styczeń- 4 luty 2011 Kolejnym etapem w ramach projektu Traditions Around Europe Without Borders było spotkanie na hiszpańskich Wyspach Kanaryjskich- wyspie Gran Canaria. Naszą szkołę reprezentowały uczennice: Milena ChodoLła z klasy II d, Jagoda Miotła z kl. III b i Angelika Stępień z kl. III a oraz nauczyciele: Monika Ptasińska-Romanowska- koordynator projektu i p. Ilona Majak-Gierczk- dyrektor szkoły. Stolica wyspy- Las Palmas- przywitała nas niepogodą. Pierwszy spacer promenadą na oceanem- odbywał się w strugach deszczu, pod parasolkami, które wiatr miotał niczym liście palm. Mimo to przyjemnie było moknąć w temperaturze +16 stopni.
Wszyscy uczniowie- uczestnicy projektu – brali udział w zajęciach lekcyjnych szkoły hiszpańskiej, zajęciach kulinarnych oraz rozgrywkach sportowych. Nauczyciele także obserwowali lekcje sztuki i języka hiszpańskiego oraz uczestniczyli w spotkaniach COMENIUS i programu e-twining. Szkoła nas goszcząca mieści się w Telde (150 tys. mieszkańców)- drugim co do wielkości mieście wyspy. Spotkał się z nami burmistrz miasta w uroczym pałacu. Przygotowany była tam dla nas pokaz tradycyjnych tańców kanaryjskich. Poznawaliśmy historię i kulturę Gran Canarii. Odwiedziliśmy słynne muzeum Cueva Pintada w Galdar, zwiedzaliśmy dom Kolumba i i katedrę Santa Ana w Las Palmas oraz uroczy kościółek w San Mateo a także zabytkowe centrum w Telde. Ale Gran Canaria to przede wszystkim niepowtarzalna przyroda i natura. To wyspa wiecznej wiosny. Dlatego sezon turystyczny trwa tam przez cały rok. Jest tam wszystko: i ocean, i góry, i wydmy, i romantyczne zakątki a przede wszystkim wspaniałe palmy. Niektórzy zdobyli nawet drugi co do wielkości szczyt Gran Cnarii- Roque Nublo- 1817 m. Nieodłącznym elementem kultury hiszpańskiej na Gran Canarii- jest kuchnia. Paella- czyli danie z ryżem i owocami morza (krewetkami, kalmarami, małżami i innymi), papas arrugadas - małe ziemniaki w sosie paprykowym, tapas - lekkie przekąski, oraz słodkie desery - były naszą codzienną rzeczywistością kulinarną. Podczas spotkania nawiązały się przyjaźnie, wszyscy się świetnie dogadywali. Miting zakończyło wspólne podsumowanie II wizyty projektu. Uroczystość uświetnił wytęp uczniów z muzycznej szkoły węgierskiej, w czasie którego nauczyliśmy się śpiewać i tańczyć czardasza. |
Copyright © 2008 Kopiowanie wszelkich treści bez zgody autora zabronione LO |